Hoe bestellen en betalen?

Hoe bestellen bij Vanille Charlotte?

Omdat er enkel taarten op bestelling worden gemaakt heeft Vanille Charlotte geen fysieke winkel. Je contacteert ons dus best per telefoon of e-mail (tel: 0478/92 40 84 of e-mail: info.vanillecharlotte@gmail.com) met volgende details:

  • de datum waarvoor je een taart of cupcakes wil bestellen;
  • het aantal personen waarvoor de taart is, of het aantal cupcakes (voor minima: zie ‘Informatie en Prijzen – Prijzen’);
  • het soort taart (biscuit of cake) die je wenst;
  • de vulling die je wenst – als je kiest voor cake als taart, laat ook even weten of er 1 laag, 2 lagen of geen extra vulling tussen de cake moet voorzien worden. Voor biscuit worden altijd 2 lagen vulling voorzien;
  • het thema en kleurenschema van je taart.  Let op: als een ontwerp wordt aanbevolen met een print op frosty sheets moet deze extern besteld worden. Tijdig bestellen is dus belangrijk.
  • de boodschap die op de taartplateau mag staan; en
  • vermeld ook zeker of je taart mogelijk glutenvrij moet zijn.
Op basis van deze gegevens bespreken we wat de mogelijkheden zijn, en wordt er een totaalprijs opgemaakt. Degelijke richtprijzen kan je vinden onder ‘Informatie en Prijzen – Prijzen’.
Besteltermijn:
  • Feestelijke taarten en cupcakes: Op maat gemaakte taarten en cupcakes bestel je best 3 weken op voorhand. Tijdens erg drukke periodes zoals het communieseizoen in het voorjaar is veel vroeger bestellen zelfs aangeraden minstens 2 maanden voor datum).
  • Onze andere taarten: minstens 3 dagen voor gewenste datum.
Bestellen kan van  dinsdag tot en met zaterdag, tussen 9:00 en 18:00h.
Om praktische redenen doen we geen leveringen aan huis. Je kan je taart of cupcakes ophalen bij Vanille Charlotte op een afgesproken moment.
Hoe betalen?
Betaling van je taart of cupcakes kan bij afhaling. Hiervoor heb je volgende betalingsmogelijkheden:
  • cash
  • betaling via de Bancontact App op je smartphone. Opgelet: er is geen Bancontact toestel om met de kaart te betalen!
  • betaling via de KBC Mobile App op je smartphone
  • via overschrijving als je die ter plaatse even op je smartphone uitvoert.
Betalingstermijnen worden niet toegestaan.

How to order at Vanille Charlotte, and how to pay?
How to order?
Because Vanille Charlotte doesn’t have a physical shop, please contact us by phone or e-mail (phone: 0478/92 40 84 or e-mail: info.vanillecharlotte@gmail.com) with the following details:
  • the date for which you would like to order the cake;
  • the number of people the cake needs to serve, or the number of cupcakes you need (for minima: see ‘Informatie en Prijzen – Prijzen’);
  • the type of cake (biscuit or sponge cake);
  •  the filling of your choice. When choosing sponge cake, please also mention whether you would like 1 or 2 layers of filling (or none). Biscuit will always have 2 layers of filling;
  • the theme and colour scheme of your choice, and whether you would like to have handmade decorations, or (a) print(s) on frosty sheet. Please note that frosty sheet prints need to be ordered externally so ordering well in advance is essential.
  • the message that should be put on the cake platter; and
  • whether your cake(s) need(s) to be gluten free.
Based on these elements and the workload involved, we will discuss all options and wishes, and a total price quote will be made.  A good indication of our price ranges can be found under ‘Informatie en Prijzen – Prijzen’.
Lead time:
  • Custom-made cakes and cupcakes: we strongly advise you to order your custom made cake or cupcakes at least 3 weeks  in advance. Especially in Spring when communions are celebrated, we advise ordering up to 2 months in advance
  • Our other cakes: orders to be received at least 3 days before the due date.
You can order from Monday to Saturday between 9:00 am and 6:00 pm.
Please note that we cannot do any home deliveries. A date and time will be agreed upon to pick up your cake at Vanille Charlotte.
How to pay?
You can pay for your cake and cupcakes when picking them up. Payments can be made as follows:
  • cash
  • via the Bancontact App on your smartphone. Please note that there is no Bancontact device to pay by card!
  • via the KBC Mobile App on your smartphone
  • via bank transfer if the transfer is made on site on your smartphone.
Payments by instalments are not allowed.